Mina tankar i ord 20101027

2010-10-27

 

Jag försöker förstå,
jag lovar och svär,
av hela mitt hjärta
och själ.

 

Jag försöker förstå,
men det går inte,
du förklarar helt enkelt inte,
vad vill du?

 

Jag försöker förstå,
så snälla berätta,
varför du gör som du gör,
mot mig.

 

Jag försöker förstå,
så varför plåga mig,
förvirring och smärta,
varför?

 

Jag försöker förstå,
men ser inte meningen,
varför du vill vänta,
säg nu!

 

Jag försöker förstå,
men det är inte enkelt,
jag tänker inte som dig,
du vet.

 

Jag försöker förstå,
varför du väljer tystnad,
ensamhet och kyla,
framför mig?

 

Jag försöker förstå,
dig och dina val,
men ärligt talat gör jag,
inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0