Mina tankar i ord 20101019

19/10-2010


Du sa att vi skulle höras av idag.
Jag hörde inget från dig idag.
Men vad är det jag väntar på?

 

Jag har gjort så många fel förut,
att nu vågar jag inte göra nått alls,
för jag är rädd,
rädd för att skrämma bort dig från mig.

 

Jag hatar denna balansgång,
hur man ska göra,
hur man ska bete sig,
varför kan det inte vara lättare?

 

Jag balanserar på en lina,
som blir tunnare i mitten.
Jag vågar aldrig gå ända ut.
Du måste dra mig…

 

Och nu har jag bestämt mig för dig.
men vi spelar efter dina regler.
så jag väntar,
och väntar…
Låt mig inte vänta i en evighet.

 

Hur ska jag tolka din tystnad?

 

Detta har hänt mig förut.
jag vet hur det slutade.
förmodligen blir det likadant denna gången också,
det jobbiga är att jag fortfarande inte vet,
vad jag gör fel…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0